STEAM darželyje

STEAM darželyje

STEAM darželyje – tai kitoks požiūris, kitokia ugdymosi aplinka, kitokia
ugdymosi sąveika…

STEAM ugdymas

STEAM ugdymas – integralus, į kompleksišką vaiko tikrovės reiškinių pažinimą, pritaikymą ir
problemų sprendimą kreipiantis ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų gebėjimų
ugdymas gamtos pažinimo, technologijų (robotikos), inžinerijos, menų ir matematikos (STEAM,
angl. science, technology, engineering, arts, maths) kontekste.

Veiklos planas

Vyšninė grupė

“Vyšninės” grupės vaikai lankėsi STEAM laboratorijoje, atliko bandymą su pienu: šildė pieną, į jį dėjo citrinos rūgšties ir stebėjo kas iš to išeis. O gi rūgštis pieno baltymą sutraukė į trupinėlius. Po to gautą masę supylė į marlės skiautelę ir leido nuvarvėti išrūgom. Vaikai ragavo pagamintą varškytę. Dar ragavo parduotuvėje pirktą varškę. Vaikai nusprendė, kad parduotuvėje pirkta varškė skanesnė, ne tokia rūgšti, nes ten nedėta citrinos rūgšties.
Mokytoja Laima Mikolėnienė

Eksperimentai žiemą

„Vyšninės“ grupės vaikai aktyviai eksperimentuoja. Kadangi sulaukėme tikros žiemos, tad buvo dėkingos oro sąlygos ir puiki galimybė atlikti įvairius bandymus, stebėjimus su vandeniu, ledu, sniegu. Vaikai dažė vandenį, kurį supilstė į indelius ir balionus. Indeliuose vanduo užšalo, o balionuose – nepilnai (sušalo tik pagal pakraščius). Išbėgus neužšalusiam vandeniui, gavosi kažkas panašaus į tuščiavidurį burbulą. Tad sušalusius ledukus vaikai naudojo kurdami statinius iš sniego. Taip pat buvo labai smagu pabandyti rašyti ant sniego.

Vaikai puikiai supranta kaip svarbu rūpintis žiemojančiais paukšteliais, pasitarę nusprendė pagaminti lesyklėles patys: iš tualetinio popieriaus ritinėlių, riešutų sviesto ir sėklų pagamino puikias lesyklėles paukšteliams.

Mokytoja Laima Mikolėnienė

STEAM ugdymas kuria galimybes atrasti, pažinti, tyrinėti.

Taikant STEAM metodą vaikai skatinami eksperimentuoti, pasitelkti vaizduotę, papildant estetikos, jutiminio ir emocinio patyrimo aspektus. Vaikai nori sužinoti, išmokti, suprasti, kas vyksta aplinkui.

Tyrinėdami atidžiai stebi, klausosi, liečia, domisi.
Tobulėja vaikų aplinkos pažinimo sritis: mažieji skatinami mąstyti, samprotauti, spręsti iškilusias problemas.

Veikdami jie mokosi suprasti supančią aplinką kalba, vaizdais, simboliais ir kitomis kūrybinėmis priemonėmis. Vaikai demonstruoja smalsumą, aktyviai tyrinėdami daiktus,
priemones, aplinkoje pastebi naujus objektus, stengiasi suvokti, kaip kas veikia.

STEAM ugdymo procesas neatsiejamas nuo skaičiavimo ir matavimo srities.

Skaičiavimo srityje vaikui ugdantis tobulėja:

  • gebėjimas vartoti matematinius simbolius daiktų kiekiui žymėti, daiktų grupėms palyginti pagal
    kiekį (vienas, daug, mažai);
  • gebėjimas suprasti daikto vietą eilėje, sudaryti įvairias sekas.
    Matavimo srityje vaikui ugdantis tobulėja:
  • gebėjimas tapatinti, grupuoti, klasifikuoti daiktus pagal formą, dydį, spalvą;
  • gebėjimas matuoti.

Pakeisti teksto dydį